Search
Search

فهرست محتوا

خواص تخم کتان

حداقل 6،000 سال است که تخم کتان مصرف می شود که آن ها را به عنوان یکی از اولین مواد مغذی فوق العاده دنیا تبدیل کرده است. بذر کتان چه خواصی دارد که به یکی از محبوب ترین غذاها تبدیل شده است؟ حاوی اسیدهای چرب امگا 3 ضد التهاب همراه با مواد آنتی اکسیدان به نام لیگنان است که به تعادل هورمونی به اضافه چندین مزیت دیگر کمک می کند.
تخم و بذر کتان یکی از مواردی است که متخصصان تغذیه و طب سنتی برای رفع مشکلات و بیماری ها توصیه می کنند ، این بذر پرخاصیت می تواند ارگان های مهم داخلی را تقویت کرده و به کاهش وزن کمک کند.

اندازه معمول برای سرو تخم کتان، 1 قاشق سوپ خوری (7 گرم)است.
تنها یک قاشق سوپ خوری مقدار زیادی پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 را به علاوه منبع غنی برخی از ویتامین ها و مواد معدنی تامین می کند.
یک قاشق سوپ خوری تخم کتان حاوی موارد زیر است:
کالری:37
پروتئین:1.3 گرم
کربوهیدرات:2 گرم
فیبر:1.9 گرم
چربی کل:3 گرم
چربی اشباع شده:0.3 گرم
چربی ترانس:0.5 گرم
اسیدهای چرب امگا 3:1،597 میلی گرم
ویتامین B1:8 % از rdi
ویتامین B6:2 % از rdi
فولیت:2 % از rdi
کلسیم:2 %
آهن:2 % از rdi
منیزیم:7 % از rdi
فسفر:4 % از rdi
پتاسیم:2 %

کاهش کلسترول خون

مصرف بذر کتان باعث تنظیم میزان کلسترول خون می‌شود. اسید‌های چرب موجود در بذر کتان باعث بالا رفتن میزان کلسترول خوب خون می‌شود و به گردش بهتر خون کمک می‌کند. افرادی که به طور مرتب از دانه کتان استفاده می‌کنند احتمال ابتلا به بیماری گرفتگی عروق و بیماری‌های قلبی در آنان کمتر است.

کاهش وزن

نتایج یک مطالعه که در مجله Nutrition منتشر شد، نشان داد یکی از خواص اصلی تخم کتان، جلوگیری از چاقی و کمک به کاهش وزن است. از آنجایی که بذر کتان سرشار از چربی‌های مفید و فیبر است، فرد پس از مصرف آن تا مدت زمان طولانی احساس سیری می‌کند و این اتفاق باعث می‌شود کالری کمتری را در طول روز دریافت کند. به منظور کاهش وزن می‌توانید روزانه دو قاشق غذاخوری پودر کتان را به سوپ، سالاد یا هر غذای دیگری اضافه و مصرف کنید.

روش تهیه و نگهداری تخم کتان:

بهتر است دانه های تخم کتان را خريداري کرده و خود آن را در خانه اسیاب نمایید. از آنجایی که تخم کتان یک دانه روغنی است، خرید تخم کتانی که قبلاً اسیاب شده، امکان دارد گذشت زمان باعث اکسیده شدن آن گردد، در حالی که شما میتوانید دانه های تخم کتان را خريداري کرده و به موقع استفاده و به ميزان احتیاج خود، آن را با اسیاب برقي در خانه اسیاب نمایید و به صورت پودر درآورید و استفاده کنید. دانه های تخم کتان میتوانند بیش از یک سال قابل استفاده باشند.

بهتر است پودر تخم کتان را در دمای اتاق نگهداری کنید. ميزان استفاده تخم کتان براي اشخاص سالم و بزرگ سال که در استفاده آن محدودیتی ندارند، یک قاشق سوپ خوری در روز می‌باشد.

خواص تخم کتان

 

میانکین امتیاز 5 / 5. جمع امتیازها : 2

یک پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    محصولات دل دانه واقعاً عالی و با کیفیت هستند من نزدیک به ۴ سال از دل دانه خرید میکنم و واقعاً راضی هستم. ان شاالله پر خیرو برکت باشید و خانم قیایی عزیز همیشه سلامت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد